Türkçe Dersinin Amacı ve İşlenişi

BİRİMLER

NASIL ETKİLİ İLETİŞİM KURULUR?


Dinleme:

  • Duyuruları, konuşulanları, anlatılanları etkin şekilde dinleyerek


Konuşma:

  • Dilimizi gruplar karşısında doğru, akıcı, etkili şekilde

  • Mantıklı ve açıkça ifade ederek


Okuma:

  • Okuma etkinliğini; severek, anlayarak, analiz ederek, sonuçlar üreterek, bilgi edinerek, öğrendiklerimizi paylaşarak


Yazma

  • Güzel, okunaklı yazma becerisi geliştirerek

  • Bilgi ve gözlemlerini kaydederek

  • Günlük ve kayıtlar tutarak

  • Özet çıkararak

  • Raporlar oluşturarak ve not tutarak etkili iletişim gerçekleştirilir.


 

KEŞFEDEREK VE İCAT EDEREK DİLDE YARATICILIK



  • Dil; düşünme ve üretme yeteneğinin, fikrin hammaddesidir.

  • Yaratıcı düşünce için en önemli ihtiyaç işlek bir dildir.

  • Türkçenin başka dillerden aktarılan sözcükleri “öğütüm” aygıtları, pek az dile nasip olacak sadelikte ve değerdedir.

  • Türkçenin kendi köklerinden yeni sözcükler yaparken işlettiği “üretim” aygıtları da en ileri dillerinkinden aşağı kalmaz.

  • Başka dillerde birkaç harfle yapılan “türeme örnekleri” yapımına Türkçede alfabemizin hemen hemen bütün harfleri inanılmayacak kertede katılır.


 

Sorgulanacak Madde:

  • Dilimizin olanaklarının onun kurallarına uygun işletilmesi,

  • Türkçe sözcüklerin üreme ve türeme yolları, kuralları, biçimleri doğru ve tam olarak araştırılması sorgulanmalıdır.


 

Öneri:

  • Üretme

  • Türetme

  • Söz haritaları oluşturma

  • Terimsel karşılıklar üretme

  • Yabancı sözcükleri öğütüm

  • Yerli sözcükleri de üretim

  • Eylem köklü tek heceli sözcükleri türetim yollarıyla dilimize ait söz varlığımızı zenginleştirmek mümkündür.

İLETİŞİM

Kayıt ve bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

GÜNCEL GELİŞMELERİ TAKİP ETMEK İÇİN E-BÜLTEN'İMİZE ABONE OLUN!