Ölçme ve Değerlendirme

BİRİMLER

Türkçe bölümü olarak eğitim – öğretimin birçok farklı ölçümle değerlendirilmesinden yanayız. Eğitim – öğretim hafife alınamayacak, ciddi bir iştir. Bu yüzden de hassas ve tutarlı ölçümler gerektirir. Bu anlayışla değerlendirme kriterlerimizi iki ana başlıkta topluyoruz. Eğitim sürecinin değerlendirilmesinde öğrencimizden öncelikli beklentimiz kendi yeterliliklerinin farkında olması. Bu anlamda sadece öğretmen gözlemlerinin yeterli olmayacağını düşündüğümüz için “davranış değerlendirme rubrikleri”nden faydalanıyoruz. Davranış değerlendirme rubriklerini bölüm felsefe ve amaçlarımızı göz önünde bulundurarak öğrenciye de öğretmene de yol gösterir nitelikte oluşturduk. Değerlendirmenin içinde mutlaka “akran değerlendirmesi”ne de yer veriyoruz. Değerlendirmenin ikinci basamağında ise öğretim sürecinin değerlendirilmesi var. Bu süreçte MEB yazılıları ve deneme sınavlarının dışında “öğrenme günlükleri, provalar, konu kavrama rubrikleri, beyin fırtınası” gibi eğitimde küçük ve kalıcı değişikliklerin de fark edildiği ölçümlere yer veriyoruz. Bu ölçümlerin sonucunda öğrencinin ana dilinde yeterliliğini, ana dilinde kendini ifade edişini, yazma ve konuşma becerilerini, dil bilgisi, yazım ve noktalama kurallarına hâkimiyetini ve ana dil bilincini değerlendiriyoruz.

İLETİŞİM

Kayıt ve bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

GÜNCEL GELİŞMELERİ TAKİP ETMEK İÇİN E-BÜLTEN'İMİZE ABONE OLUN!