Matematik Dersinin Amacı ve İşlenişi

BİRİMLER

A. Matematik Nedir?

  • Doğal dünyamızın tanımlanabilmesi için bir düşünce biçimini, onun anlamını, çözümleyen ve kodlayan bir dildir.
  • Bir dili sorgulamak ve bu biçimde düşünmeyi öğrenmektir.

B. Her Çocuk Neden Matematik Öğrenmelidir?

  • Matematik bütün çocuklar tarafından yapılabilir.
  • Daha önce yapılmış keşif ve icatları anlarız.
  • Matematik, hayatın ve yaşamımızın ayrılmaz bir parçasıdır.
  • Matematik, bir dil ve düşünme yöntemidir.
  • Her çocuk kendisine ait matematiksel fikirlerin keşfini yapmak ve onları ifade etmek ihtiyacı duyar.
  • Matematik bize yaptıklarımızı değerlendirmeyi, yorumlamayı ve düşünmeyi öğretir.

 

C. Türkiye’de Bir İlk: İstanbul Akademi Koleji Matematik Atölyesi

  • Tüm öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte geniş bir malzeme listesi bulunmaktadır.  
  • Kaynakların çeşitliliği ve miktarı etkileyicidir.
  • Tüm materyal sürekli olarak kullanılmaktadır.
  • Düşünceyi teşvik eden posterlerle çocukların çalışmaları duvarları kaplar.

 

D. Matematik Sınıfı Nasıl Çalışır?

  • Öğrenciler ve Öğretmenler Beraber;gözlem ve değerlendirme yapmak için daha çok fırsat yakalar. 

  • Sorgulanacak Kavram ile Alakalı Olarak;

Neyi bildiklerini, 

Nasıl bildiklerini,

Ne bilmek istediklerini, 

Neyi bilmek gerektiğini, 

Bunları en uygun nasıl sağlayacaklarını ortaya çıkarmaya çalışırlar. 

 

E. Matematik Sınıfında Öğrenciler Nasıl Davranır?

  • Atölye ortamında materyalleri genellikle çocuklar hazırlar. Öğretmen, materyal çeşitliliğinin artırılmasını sağlar.
  • Soru Sormayı Geliştirirler.

      Öncelikli olarak öğrencilerin soru sorabilecekleri bir atmosfer yaratılır. 

Öğrenciler destekleneceklerinden emindirler. 

İstedikleri şekilde sorulara cevap bulmaya zamanlarının olacağını bilirler. 

Sorulan sorular ve bu soruların niteliği konuya ve çocukların yaşlarına göre değişir. 

Soru sormadan problemin çözülemeyeceğini bilirler. 

Bir obje veya bir resim gösterilerek on dakikalık “soru zamanı” düzenlenir. 

Öğrenci, sorusunun peşinden gitmesi için yüreklendirilir. 

Zorlandığı yerde öğrencilere “Açık Uçlu”, “Yöneltici Soru” ya da “Öneri” yolu açılır. 

Kendi yöntemlerini bulabilmeleri için yürüttükleri bu sürece mümkün olduğunca müdahale edilmez. 

  • Matematik Öğrenen Çocukların Diğerlerinden Farkları Nelerdir?

Tam sayıyı yuvarlamayı bilir. 

Hangi işlemin nerede kullanılacağını bilir. 

Hesaplamayı nasıl yapacağına karar verir. 

Bununla ilgili kayıt tutar ve kayıtların düzenli olması gerektiğini bilir.

İzlediği yolu ve bu yolun metodunu açıklar.

 

F. Böylece:

  • Günlük yaşamda; matematiği kullanma ve uygulama becerisi kazanırlar.
  • Matematiği niçin öğrenmesi gerektiğini, okul dışında ne işe yaradığını, hayatını nasıl etkilediğinifark eder.
  • Matematiğin yaşamın ayrılmaz bir parçası olduğunu bilir.

İLETİŞİM

Kayıt ve bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

GÜNCEL GELİŞMELERİ TAKİP ETMEK İÇİN E-BÜLTEN'İMİZE ABONE OLUN!